Akademia Empatycznego Lidera
Jak w praktyce realizować ideę
dynamicznego przywództwa?
Zapisz się

Tematy spotkań

Część I – O roli samoświadomości

  1. Świadomy lider – ja w roli lidera
    • Przywództwo – rola, rozumienie
    • Po co rozwijać samoświadomość i jak można do tego dążyć?
    • Co mnie buduje w roli lidera?
  2. Empatyczny lider
    • Testy psychometryczne jako elementy większego rozumienie siebie i innych
    • Inteligencja emocjonalna a samoświadomość
    • Czemu służy inteligencja emocjonalna i jak można ją rozwijać w świecie ciągłych zmian?
    • Do czego są nam potrzebne emocje i czy jest na nie miejsce w życiu zawodowym?
    • Trzy systemy regulacji emocji i ich rozpoznawanie
    • Empatia – jak ją rozumieć i czy jest potrzebna w biznesie?
  3. Uważny lider biznesu- trening mindfulness dla liderów
    • Neurowspółpraca, czyli jak działa mózg – centrum naszego dowodzenia
    • Podstawy mindfulness – czy trening uważności może wspierać liderów, pracowników, organizacje?
    • Uważność w pracy lidera
    • Tryb działania i tryb bycia – jak je rozpoznać w świecie ciągłych zmian?
    • Praktyki medytacyjne w biznesie i nie tylko
    • Metaprogramy w kontekście uważności i pogłębiania samoświadomości
  4. Stres w pracy lidera i jak go okiełznać
    • Redukcja stresu za pomocą metody mindfulness – ćwiczenia praktyczne
    • Jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym w pracy lidera?
    • Rola uważności i współczucia w relacjach i komunikacji w miejscu pracy
    • Jak dbać o swój dobrostan?

Część II – Przywództwo oparte na potrzebach

  1. JA – moc wewnętrznego przywództwa
    • Nonviolent Communication – jak komunikować efektywnie i empatycznie
    • Moc empatycznego kontaktu z samym sobą
    • Docieranie do naszych wewnętrznych zasobów w oparciu o model 4 kroków
    • Transformowanie trudnych emocji w energię do działania
    • Dostrzeganie i dbanie o własne granice
  2. TY – moc prawdziwego rozumienia innych
    • Słuchanie jako najważniejsza kompetencja lidera
    • Budowanie empatycznego kontaktu z drugą osobą
    • „Rozkodowywanie” trudnych komunikatów, krytyki, etykiet, osądów i oskarżeń
  3. MY – moc autentycznego dialogu
    • Podniesienie umiejętności szczerego wyrażania siebie w zgodzie z wartościami z szacunkiem dla drugiej strony
    • Przerywanie z troską o relację, mówienie i przyjmowanie „nie” w sposób budujący kontakt
    • Szukanie rozwiązań uwzględniających interesy wszystkich członków grupy (decyzje grupowe)
  4. Od konfliktu do kontaktu, od obwiniania do współpracy (warsztaty wyjazdowe)
    • Istota konfliktów, źródła i specyfika konfliktów firmowych
    • Dynamika i sposoby radzenia sobie z konfliktami
    • Mediowanie konfliktów wewnątrzorganizacyjnych