Promujesz nowy produkt w zamian za zniżkę na produkty tej marki? Współpracujesz z influencerami, aby dotrzeć do odbiorców swoich produktów? Wraz z rozwojem rynku influencer marketingu i nowymi regulacjami UOKIK w tym zakresie, rośnie znaczenie bezpiecznego od strony prawnej, podatkowej i księgowej ułożenia współpracy między influencerami i reklamodawcami.
Wychodząc naprzeciw aktualnym wyzwaniom, zapewniamy kompleksową obsługę prawną, podatkową i księgową w zakresie influencer marketingu firmom współpracującym z influencerami, jak i samym influencerom. Pomagamy zrozumieć obowiązujące przepisy i dostosować do nich podejmowane działania.
Dla kogo?
Jak możemy pomóc?
Podatki:
Działania z zakresu influencer marketingu są w ostatnim czasie na celowniku organów, które kontrolują zarówno prawidłowość rozliczeń podatkowych, jak i rozliczenia ZUS. Z perspektywy podatkowej współpraca z influencerem, jak i współpraca influencera z firmą, w zależności od przyjętego modelu współpracy oraz formy prowadzenia działalności, niesie ze sobą inne skutki.
PIT i ZUS
- Jak influencer powinien opodatkować swój przychód?
- Jak go wykazać w rocznym zeznaniu podatkowym?
- Jaka forma współpracy z firmą będzie najkorzystniejsza?
- Czy współpraca na podstawie umowy B2B będzie odpowiednia? Jakie ryzyka może ona rodzić?
- Czy influencer powinien płacić ZUS?
- Jak opodatkować przychód z odpłatnego udostępniania powierzchni na stronie internetowej w celach reklamowych?
- Czy influencer powinien zapłacić PIT od otrzymanych świadczeń reklamowych?
- Czy rodzaj świadczenia otrzymanego w ramach współpracy ma wpływ na obowiązki podatkowe po stronie influencera?
- Czy firma ma jakiekolwiek obowiązki w zakresie PIT i ZUS w związku ze współpracą z influencerem?
- Czy współpracując z zagranicznym influencerem polska firma powinna pobrać podatek PIT/WHT i sporządzić informację podatkową IFT?
VAT
- Jak firma bezpiecznie może odliczyć VAT od usług influencerów?
- Co z towarami wydanymi na potrzeby promocji?
- Czy i kiedy influencer musi rejestrować się dla potrzeb VAT?
CIT
- Jak bezpiecznie rozliczyć w kosztach podatkowych usługi influencerów?
- Jakie skutki podatkowe rodzi barter i sponsoring?
Kontrole i postępowania podatkowe
- Co zrobić w przypadku kontroli podatkowej w związku ze współpracą influencer-firma?
W kwestiach księgowych zapraszamy do kontaktu z ekspertami MDDP Outsourcing.
W kwestiach prawnych zachęcamy do kontaktu z ekspertami Osborne Clarke.
Dlaczego my?
Kompleksowo wspieramy właścicieli marek, reklamodawców, agencje reklamowe oraz influencerów od strony prawnej, podatkowej i księgowej. Bierzemy udział w Grupach Roboczych, jesteśmy członkami stowarzyszeń związanych z marketingiem, reklamą oraz e-commerce. Prowadzimy szkolenia z zakresu reklamy oraz dedykowane warsztaty akademickie „Influencerzy a prawo”. Dzięki temu rozumiemy branżę i specyfikę jej działania.
Nasze doświadczenie
Zapraszamy do kontaktu
Anna Misiak
Partner | Doradca podatkowy E: anna.misiak@balonowarepublika.pl T: (+48) (22) 376 52 86
Janina Fornalik
Partner | Doradca podatkowy E: janina.fornalik@balonowarepublika.pl T: (+48) (22) 322 68 88
Paweł Goś
Partner | Doradca podatkowy E: pawel.gos@balonowarepublika.pl T: (+48) 602 704 577
Rafał Sidorowicz
Starszy menedżer | Doradca podatkowy E: rafal.sidorowicz@balonowarepublika.pl T: (+48) 506 788 582
Marek Przybylski
Menedżer | Doradca podatkowy | Radca prawny E: marek.przybylski@balonowarepublika.pl T: (+48) 509 567 231
Jakub Warnieło
Starszy Menedżer | Doradca podatkowy | Szef zespołu postępowań podatkowych i sądowych E: jakub.warnielo@balonowarepublika.pl