Influencer marketing

Promujesz nowy produkt w zamian za zniżkę na produkty tej marki? Współpracujesz z influencerami, aby dotrzeć do odbiorców swoich produktów? Wraz z rozwojem rynku influencer marketingu i nowymi regulacjami UOKIK w tym zakresie, rośnie znaczenie bezpiecznego od strony prawnej, podatkowej i księgowej ułożenia współpracy między influencerami i reklamodawcami.

Wychodząc naprzeciw aktualnym wyzwaniom, zapewniamy kompleksową obsługę prawną, podatkową i księgową w zakresie influencer marketingu firmom współpracującym z influencerami, jak i samym influencerom. Pomagamy zrozumieć obowiązujące przepisy i dostosować do nich podejmowane działania.

Dla kogo?

reklamodawcy
sponsorzy
właściciele marek
agencje marketingowe
agencje eventowe
domy mediowe
influencerzy
twórcy internetowi

Jak możemy pomóc?

Podatki:

Działania z zakresu influencer marketingu są w ostatnim czasie na celowniku organów, które kontrolują zarówno prawidłowość rozliczeń podatkowych, jak i rozliczenia ZUS. Z perspektywy podatkowej współpraca z influencerem, jak i współpraca influencera z firmą, w zależności od przyjętego modelu współpracy oraz formy prowadzenia działalności, niesie ze sobą inne skutki.

PIT i ZUS

  • Jak influencer powinien opodatkować swój przychód?
  • Jak go wykazać w rocznym zeznaniu podatkowym?
  • Jaka forma współpracy z firmą będzie najkorzystniejsza?
  • Czy współpraca na podstawie umowy B2B będzie odpowiednia? Jakie ryzyka może ona rodzić?
  • Czy influencer powinien płacić ZUS?
  • Jak opodatkować przychód z odpłatnego udostępniania powierzchni na stronie internetowej w celach reklamowych?
  • Czy influencer powinien zapłacić PIT od otrzymanych świadczeń reklamowych?
  • Czy rodzaj świadczenia otrzymanego w ramach współpracy ma wpływ na obowiązki podatkowe po stronie influencera?
  • Czy firma ma jakiekolwiek obowiązki w zakresie PIT i ZUS w związku ze współpracą z influencerem?
  • Czy współpracując z zagranicznym influencerem polska firma powinna pobrać podatek PIT/WHT i sporządzić informację podatkową IFT?

VAT 

  • Jak firma bezpiecznie może odliczyć VAT od usług influencerów?
  • Co z towarami wydanymi na potrzeby promocji?
  • Czy i kiedy influencer musi rejestrować się dla potrzeb VAT?

CIT

  • Jak bezpiecznie rozliczyć w kosztach podatkowych usługi influencerów?
  • Jakie skutki podatkowe rodzi barter i sponsoring?

Kontrole i postępowania podatkowe

  • Co zrobić w przypadku kontroli podatkowej w związku ze współpracą influencer-firma?

W kwestiach księgowych zapraszamy do kontaktu z ekspertami MDDP Outsourcing.

W kwestiach prawnych zachęcamy do kontaktu z ekspertami Osborne Clarke.

Dlaczego my?

Kompleksowo wspieramy właścicieli marek, reklamodawców, agencje reklamowe oraz influencerów od strony prawnej, podatkowej i księgowej. Bierzemy udział w Grupach Roboczych, jesteśmy członkami stowarzyszeń związanych z marketingiem, reklamą oraz e-commerce. Prowadzimy szkolenia z zakresu reklamy oraz dedykowane warsztaty akademickie „Influencerzy a prawo”. Dzięki temu rozumiemy branżę i specyfikę jej działania.

Nasze doświadczenie

Agencja komunikacji marketingowej
reprezentacja w ponad 40 postępowaniach przed ZUS w sprawie umów o dzieło dotyczących współpracy z influencerami.
Agencja influencer marketingu
doradztwo PIT i ZUS w związku z wypłatami na rzecz partnerów prowadzących działalność twórczą na YouTube i innych social mediach.
Firma z branży medycznej/beauty
doradztwo w zakresie kształtowania modelu rozliczeń barterowych klienta z influencerami, w celu zachowania neutralności podatkowej wzajemnych rozliczeń.
Wiodąca marka z branży obuwniczej
doradztwo w zakresie przygotowania umów oraz rozliczeń VAT, CIT i PIT współpracy w relacjach B2B i B2C z influencerami polegającej na wydawaniu towarów oraz kart do wybrania ze sklepu wybranych towarów o określonej wartości, a także w związku z uczestnictwem influencerów w eventach promocyjnych.
Firma z branży odzieży sportowej
analiza i rekomendacje dla rozliczania umów barterowych z osobami fizycznymi, doradztwo dot. współpracy z inluencerami z Ukrainy.
Znana marka modowa
wsparcie prawne dotyczące oznaczania treści w reklamach internetowych.
Światowa marka z branży rozrywki
przygotowanie dedykowanego przewodnika z wytycznymi, w jaki sposób oznaczać treści wyświetlane przez influencerów.
Youtube influencer
weryfikacja opakowań produktów należących do znanego influencera pod kątem zgodności z prawem unijnym i polskim.
Opiniotwórczy magazyn
przygotowanie umowy barterowej między magazynem a dystrybutorem filmów.
Współpraca z influencerką
w zakresie negocjacji umowy z producentem kosmetyków kolorowych oraz weryfikacji umowy z drogerią sprzedającą kosmetyki do twarzy.
Współpraca z influencerką
w zakresie negocjacji umowy z producentem lakierów.
Szkolenie "Influencerzy a prawo"
dotyczące kwestii własności intelektualnej, prawa konsumenckiego, sporów oraz kwestii regulacyjnych.
Szkolenia „Jak współpracować z influencerami”
dotyczące warunków i konsekwencji prawnych i podatkowych prowadzonych akcji marketingowych.
Współpraca z IAA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy) oraz Radą Reklamy
m.in. przy projektach dotyczących reklamy suplementów diety oraz reklam tworzonych przez AI.
Previous slide
Next slide

Zapraszamy do kontaktu

Ania Misiak 600
Anna Misiak

Partner | Doradca podatkowy
E: anna.misiak@balonowarepublika.pl
T: (+48) (22) 376 52 86

Janina Fornalik
Janina Fornalik

Partner | Doradca podatkowy
E: janina.fornalik@balonowarepublika.pl
T: (+48) (22) 322 68 88

Paweł Goś
Paweł Goś

Partner | Doradca podatkowy
E: pawel.gos@balonowarepublika.pl
T: (+48) 602 704 577

Rafal Sidorowicz
Rafał Sidorowicz

Starszy menedżer | Doradca podatkowy
E: rafal.sidorowicz@balonowarepublika.pl
T: (+48) 506 788 582

Marek Przybylski
Marek Przybylski

Menedżer | Doradca podatkowy | Radca prawny
E: marek.przybylski@balonowarepublika.pl
T: (+48) 509 567 231

Warnielo 600x600
Jakub Warnieło

Starszy Menedżer | Doradca podatkowy | Szef zespołu postępowań podatkowych i sądowych
E: jakub.warnielo@balonowarepublika.pl