PIT – co interesuje pracodawców i nie tylko – o co pytają na szkoleniach?

Wakacje to nie tylko czas na relaks, ale również moment, w którym warto przyjrzeć się najnowszym zmianom czy ciekawostkom w przepisach podatkowych.

Jakie bieżące zagadnienia z zakresu PIT mogą mieć istotny wpływ na funkcjonowanie działów HR i na codzienną praktykę pracodawców?

O zmianach dotyczących pracowników i personelu delegowanego do Polski i zagranicę, współpracy B2B, ulgi na powrót oraz gadżetów dla pracowników piszą eksperci MDDP: Anna Misiak, Rafał Sidorowicz, Agnieszka Telakowska-HarasiewiczDorian Jabłoński z zespołu Podatków Osobistych i Doradztwa dla Pracodawców MDDP, którzy na co dzień – w ramach MDDP Platforma Wiedzy – dzielą się wiedzą w tym zakresie.

  1. Czy polskie przepisy podatkowe przewidują zwolnienie podatkowe PIT dotyczące kosztów, jakie ponosi podmiot delegujący na zakwaterowanie pracownika / współpracownika w miejscu delegowania, miejscu czasowego wykonywania pracy?
  2. Spółka zatrudnia specjalistów IT na podstawie umowy o pracę. W procesach rekrutacji, kandydaci coraz częściej zgłaszają zainteresowanie współpracą ze Spółką na zasadach B2B, w ramach prowadzonych przez nich jednoosobowych działalności gospodarczej. Czy przepisy podatkowe dopuszczają współpracę z samozatrudnionym? Na co należy zwrócić szczególną uwagę, by ograniczyć ewentualne ryzyka podatkowe?
  3. Kto może skorzystać z tzw. ulgi na powrót? Czy dotyczy ona tylko Polaków powracających do Polski? Czy można zastosować ulgę na powrót, jeśli podatnik ma podwójne obywatelstwo? Na co powinni uważać Polacy mieszkający i pracujący za granicą?
  4. Spółka ma w swoich magazynach pokaźną ilość gadżetów reklamowych. W związku z planowanym rebrandingiem niedługo stracą one swoją przydatność. Ich utylizacja wiąże się ze sporymi kosztami, dlatego Spółka rozważa przekazanie gadżetów pracownikom. Są to różne rzeczy. Od długopisów, przez kubki, bluzy po plecaki. Wszystkie oznaczone są logo Spółki. Jedne gadżety – ze względu na ich nadmiar – miałyby zostać pracownikom rozdane. Inne, których ilość jest ograniczona i nie wystarczy dla wszystkich pracowników (np. plecaki), miałyby być nagrodami w wewnętrznych konkursach zorganizowanych przez Spółkę. Czy przekazanie pracownikom gadżetów reklamowych Spółki będzie stanowiło dla nich przychód i podlegało opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych oraz będzie oskładkowane?

***

#WIĘCEJ w Dzienniku Gazecie Prawnej w artykule z cyklu „O co pytają na szkoleniach?” >>
https://edgp.gazetaprawna.pl/e-wydanie/59618,19-sierpnia-2024/78023,Podatki-i-Ksiegowosc/920205,PIT:-co-interesuje-pracodawcow-i-nie-tylko.html.