Faktury ustrukturyzowane i Krajowy System e-Faktur (KSeF) - jak przygotować firmę do wdrożenia?

27 kwietnia 2022 roku | godz. 10:00


Udział bezpłatny

Brytyjsko-Polska Izba Handlowa wraz z MDDP zapraszają na spotkanie grupy roboczej ds. podatków i finansów „Faktury ustrukturyzowane i Krajowy System e-Faktur (KSeF) – jak przygotować firmę do wdrożenia?”.

Od 1 stycznia 2022 r. oprócz standardowych faktur papierowych i faktur elektronicznych w obrocie gospodarczym pojawiły się faktury ustrukturyzowane, wystawiane i otrzymywane za pośrednictwem ogólnopolskiego programu informatycznego – Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). W 2022 r. korzystanie z KSeF jest dobrowolne, ale od kwietnia 2023 r. ma ono obowiązywać wszystkich podatników mających siedzibę w Polsce.

Sam proces wdrożenia KSeF w firmach wymaga wielu zmian w systemach operacyjnych, księgowych i informatycznych i jest bardzo czasochłonny, dlatego już teraz warto zapoznać się z założeniami systemu i korzystaniem z niego w praktyce.

Webinarium „Faktury ustrukturyzowane i Krajowy System e-Faktur (KSeF) – jak przygotować firmę do wdrożenia?” odbędzie się 27 kwietnia 2022 roku w godz. 10:00 – 11:30 na platformie ClickMeeting.

Omawiając nowe rozwiązania zwrócimy uwagę na ich praktyczne aspekty oraz wątpliwości związane ze stosowaniem nowych przepisów, m.in.

  1. Jak wygląda proces wysyłki i odbioru faktur ustrukturyzowanych?
  2. Moment wystawienia i otrzymania faktury w KSeF a obowiązki podatkowe i wymogi kontraktowe.
  3. Czy można anulować fakturę ustrukturyzowaną w przypadku błędów?
  4. Jak przesłać e-fakturę, gdy nabywcą jest podmiot zagraniczny lub osoba fizyczna?
  5. Nadawanie uprawnień do korzystania z KSeF – jakie i dla kogo?
  6. Na jakie problemy praktyczne powinni się przygotować podatnicy wystawiający faktury ustrukturyzowane i jak sobie z nimi radzić?

Webinarium „Faktury ustrukturyzowane i Krajowy System e-Faktur (KSeF) – jak przygotować firmę do wdrożenia?” jest szkoleniem bezpłatnym skierowanym do klientów oraz partnerów biznesowych MDDP, a także członków BPCC. Liczba miejsc jest ograniczona. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia.

Chcę wziąć udział w webinarium MDDP i BPCC 27 kwietnia 2022 r. o godz. 10:00:

Po mailowym potwierdzeniu przyjęcia zgłoszenia, w kolejnym mailu otrzymają Państwo indywidualny link do strony internetowej, na której odbędzie się wydarzenie.

Janina Fornalik

Partner | Doradca podatkowy
Email:janina.fornalik@balonowarepublika.pl
Tel.: +48 660 440 141

Magdalena Krzemińska

Starszy konsultant
Email:magdalena.krzeminska@balonowarepublika.pl

Michael Dembinski

Chief Advisor
BPCC

Email:michael.dembinski@bpcc.org.pl